Ik ben er nog!

22 november 2010 - Arusha, Tanzania

Hallo allemaal!

Ik hoor jullie denken: veeeeeeeeeeeeeeeeel te lang geleden. Maar hehe, daar is het dan, een bericht!

In de tussentijd heb ik een Kenia en Tanzania reis begeleid, heb ik drie weken met Gwen in Ethiopie doorgebracht en ben ik nu alweer twee weken onderweg met mijn tweede Kenia/Tanzania reis.

Ik wilde vandaag eens beginnen met een bericht over ethiopie plaatsen, maar ik heb het bericht niet op mijn USB stick gezet, oeps! :s. Dus die houden jullie van me tegoed! (Misschien als ik in NL ben al, maar ach, beter laat dan nooit toch?)

De reis. Ik ben onderweg met een diverse groep van 13 personen en het is erg gezellig! Tot nu toe loopt alles gestroomlijnd. Geen zieken, geen truckpech, weinig regen (ondanks het zogenaamde regenseizoen) en het is heerlijk om in het laagseizoen te reizen! We hebben ontzettend veel dieren gezien en nu zit het echte 'safari' gedeelte erop. In het vooruitzicht hebben we nog Kahawa shamba ; een koffieproject aan de voet van de Kilimanjaro (we vertrekken vandaag) en daarna is het Zanzibar!

Zoals de meesten van jullie wel weten kom ik daarna even naar huis. Zaterdagavond vliegen we, zondagochtend kom ik aan. Ik blijf dan waarschijnlijk 2 maanden in NL om rond februari weer naar Kenia te gaan voor het vrijwilligerswerk op de school. Als iemand een flutbaantje voor me heeft voor twee maanden, let me know! :).
Heb een dubbel gevoel. De vijf maanden zijn ontzettend snel gegaan en ik zou graag nog langer blijven! Vind het heerlijk hier.. Maar ik vind het natuurlijk ook erg fijn om iedereen weer te gaan zien en om weer even lekker te kunnen genieten van de Hollandse winter (ahum).

Ik zie jullie snel! Update ethiopie volgt!

Veel liefs,

Rita

1. Fieke:
    He!!

Toevallig had ik gisteren je site even gecheckt omdat ik me afvroeg of ik nog wel een automatische e-mail krijg als je een bericht plaatst. Ja dus!

Fijn dat deze reis zo smoothie verloopt (al is het natuurlijk wel gevaarlijk om dat te zeggen als hij nog niet afgelopen is!!).

En begrijp ik het nou goed dat je aanstaande zondag al naar Nederland komt?!?! Jippie!

Nou, tot snel dan dus!

xx Fieke
  2. Frank en Mieke:
    Hey Rita,
    Leuk om dan eindelijk weer een update te krijgen! Fijn dat het allemaal goed gaat en je het zo naar je zin hebt.
    Geniet nog even van je laatste dagen in Kenia en tot ziens :)
    Groetjes Mieke
  3. Frank en Mieke:
    22 november 2010
    Ik bedoel natuurlijk Tanzania ;)
  4. Mirije:
    Yoehoeee, nog 6 nachtjes slapen!! :-) De winter en ik wachten op je! X
  5. Noor:
    22 november 2010
    Haa Rita, bijna terug! Het gaat deze week misschien sneeuwen dus je bent precies op tijd weer in Nederland :D Dan willen we al je verhalen natuurlijk graag nog eens horen. Tot snel! xx
  6. Tiny Hendriks:
    Hoi Rita,
    Eindelijk weer een berict.
    Zalig dat alles super verloopt. en dat je daat zo geniet.
    Toch ook erg fijn dat je weer effe terug naar Nederland komt voor een paar maanden.
    We zien elkaar beslist dan.
    Groeten en een dikke kus van ons allen.
    Tiny,Ploon,Bram Roel en Kim
  7. Josien:
    Hey meis,

Hopelijk kun je deze reis gestroomlijnd afronden.. dat geeft wel een lekker gevoel, denk ik.
    Wij kijken erg naar je uit! Lekker bijkletsen en sneeuw wandelingen maken, haha.

Succes nog! Liefs
  8. Rita:
    Hallo Rita,

Zondagmorgen staat er 'n heerlijk hollands ontbijtje voor je klaar.
    Tot dan.

Dikke kus! Mam.
  9. Anita:
    22 november 2010
    Hey Rita, ja de tijd vliegt als je het naar je zin hebt! Echt super gaaf wat je doet en het lijkt me ontzettend mooi om de dieren in in real life te zien. Geniet ze nog even daar en pak je goed in als je op schiphol land, want het is hier koud! haha

Liefs
    Anita
  10. Ruud en Vera:
    Hey Rita,

Ik had toevallig ook gisteren op je site gekeken (net zoals Fieke), om te kijken of ik misschien geen update mailtjes meer kreeg en taadaa daar ben je ineens!
    Ondanks dat wij regelmatig wat van je ouders te horen krijgen, is het nog steeds leuk om je verhalen te lezen en in jouw eigen woorden te lezen hoe het met je gaat.
    Geniet van je laatste dagen en een hele goede reis!

Liefs, Vera
  11. Madelijne:
    23 november 2010
    Hey Riet!

Nog maar 5 nachtjes!! Ben super blij dat je er bijna weer eventjes bent!

Kus Lijn
  12. Coen:
    23 november 2010
    Hey Rita,

Goed om weer eens wat van je te horen. Ik dacht even die is er vandoor met een mooie keniaan. Geniet nog van die mooie dagen daar.

Liefs Coen
  13. Karin:
    25 november 2010
    Heej Rita,
    Ik vroeg me al af of je nog leefde... Gelukkig wel! Ik ben erg benieuwd naar je Ethiopie verhaal, ben daar zelf ook 4 maanden geweest.
    Over een baantje: er is een NT2 vacature op het moment bij de ISK... Kijk maar wat je er mee doet, zou leuk zijn om je daar weer te zien.
    Groetjes, Karin
  14. Lotte:
    28 november 2010
    Heee Lieverd!

Waarschijnlijk op dit moment in het vliegtuig naar huis of natuurlijk al lekker aan het genieten van je Hollandse ontbijtje (mmmm, begin te watertanden). Is de rest van je reis goed gegaan?

Geniet volop van je thuiszijn. Gaan elkaar ben ik bang net missen. Snik.......En nu?

Dikke kus en veel liefs,
    Lotte
  15. Christa:
    28 november 2010
    Ha Riet!

Sorry, late reactie van mij, want waarschijnlijk ben je alweer terug in Nederland inmiddels! Of bijna misschien. Ik hoop dat je volop hebt genoten van je voorlopig laatste Afrikaanse week! Sterkte met de kou, je hebt de pech op de koudste dag van deze winter tot nu toe voet op Hollandse bodem te zetten... Hopelijk wachten je veel warme knuffels, knetterend haardvuur, warme chocolademelk en nog veel meer behaaglijks. Tot heel snel! :D

Liefs,
    Chris
  16. Elleke:
    3 december 2010
    Heej ritaaa

Goede reis terug gehad? En nou inderdaad genieten van de mooie winter!!

Xx Elleke