De stand van zaken

15 februari 2011 - Musoma, Tanzania

Hallo allemaal!

Ik bevind me inmiddels alweer een week of 2 in Kenia en Tanzania. Na een aantal dagen bij wat vrienden van Jimmy in huis (waar ik heerlijk de luie gast heb uitgehangen) ben ik weer op pad gegaan met een groep! De groep is klein, 6 personen: 2 jonge dames, 2 mannen van gemiddelde leeftijd, 1 man die wellicht beter geen groepsreis had kunnen boeken en 1 oudere dame.

De stand van zaken:

- De big five is binnen!

- Geen water in de rivieren.

- 3 vervellende mensen.

- 1 (bijna) weggewaaide tent.

- 1 bijna vrijwillig uitgehuwelijkte toerist.

- 1 kapotte accu.

- 1 persoon aan de schijt (rara..?)

- 1 gebroken pols. Oh nee, na langdurig wachten en een beetje onderzoek werd toch de diagnose ' niks aan de hand (of pols)' gesteld.

- 2 ziekenuizen van binnen bestudeerd. Daar werd ik niet blij van en de patient ook niet.

- 3 versierpogingen en huwelijksaanzoeken, waarvan 2 in het ziekenhuis.

- 3x natte kleren (ik heb een grote mond en mensen in de groep zijn ondeugend)

- 5 nieuwe Swahili woorden waarvan 2 slechte.

- 16 omhelzingen van de poetsvrouw in Musoma, Tanzania

- 1 flamingopoep etende toerist.

- 3 muggenbulten

- 1 heeele grote kakkerlak

- 2 nieuwe wegen

- 100 oude wegen

- veel zadelpijn

- 600 zwaaiende kinderen

En nog veel meer...

Inmiddels heb ik een appartementje gevonden in Nairobi voor als ik daar vrijwilligerswerk ga doen. Het ziet er goed uit en ik ga het schaars inrichten. Een matrasje, een tafeltje, een stoeltje, een gasstelletje en wat kleine dingetjes. Heb de buren nog niet leren kennen, maar hoop dat ze gezellig zijn. Weet ook nog niet precies wanneer ik begin met welke lessen, maar dat is op zn Afrikaans. Ik wacht geduldig af en zal het wel te horen krijgen!

Ik hoop dat daar alles goed gaat met iedereen.

Groetjes vanuit een zeer winderig Tanzania!

Rita

1. Josien:
    Hey Riet!
    Zoals altijd weer een leuke samenvatting!
    Leuk van je appartementje en minder van die lastige gasten.

Fijn om weer van je te horen! Geniet ze weer lieverd.
    Dikke kus!
  2. Charlotte:
    Ha Riet,

Klinkt allemaal weer prachtig! Je steekwoorden geven een goeie indruk. Maar flamingopoep.....?! Vrijwillig? Haha!
    Geniet van je nieuwe ervaringen! En nu je huisje geregeld is: lekker rustig afwachten die planning :)

x lot
  3. Fieke:
    He Riet!

Leuk om te lezen hoe het nu met je gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen om een eigen appartement te hebben daarginds! Wel heel fijn dat dat geregeld is!

Veel plezier weer!

x Fieke
  4. Madelijne:
    16 februari 2011
    Hey Riet!

Ik wil wel foto's van je appartement zien hoor!

Dikke kus Lijn
  5. Ien:
    17 februari 2011
    Heey Lieve Riet,

Leuk te lezen hoe het je weer vergaat! Klinkt als een routineuze reisleidster, maar erg grappig wat er allemaal weer aan de hand is. Ben ook benieuwd naar de 'ziekenuis' verhalen... Stand van zaken hier is dat ik vandaag een nieuwe bank ga halen voor in the casa en die verrekte bouwvakkers me vanmorgen al wakker hebben geschreeuwd en gerommeld :S!

Liefs Ien
  6. anne:
    21 februari 2011
    He die riet!
    Ben benieuwd of die vrijwillig uitgehuwelijkte toerist bij de man hoort (of hoorde) die niet zo geschikt is voor reizende groepen.
    Daarnaast ben ik inderdaad zeer benieuwd naar kiekjes van de casa! KUS!
  7. Christa:
    23 februari 2011
    Lief Rietje!

Sorry voor m'n late reactie. Ik zat in Engeland, vandaar. Mooie samenvatting heb je gegeven, ik kan me een redelijk beeld vormen van je leventje en wereldje daar. :) Hoe vind je het om zo'n kleine groep te hebben i.p.v. een grotere? En net als andere mensen hier op je forum, ben ik erg benieuwd naar je foto's! Hopelijk voel je je snel helemaal thuis in je appartementje! :)
    Ook even een korte update vanuit hier. De training in Engeland heb ik goed doorstaan, want ik ben aangenomen bij PBI! Waarschijnlijk vertrek ik ergens in de herfst voor een jaar naar Guatemala. Verder weinig nieuwtjes.
    Veel plezier en succes weer daar! En beterschap natuurlijk, want volgens mij ben jij die persoon aan de schijterij. ;)

Liefs en een dikke knuffel!
  8. riek de haas:
    27 februari 2011
    Hoi Rita!

Je baan als reisbegeleidster zit er nu op.
    Veel succes vogende week met je nieuwe werk op school.
    Gaat ongetwijfeld lukken.

Kus Mam.
  9. Tiny Hendriks:
    1 maart 2011
    Hoi Rita,
    Al weer gewend daar, ben benieuwd naar je nieuwe appartement.
    Ik wens je veel succes met je nieuwe baan, en ook dit gaat je lukken.
    Hier stormen we ons klaar voor de carnaval.
    We hebben het er druk mee.
    Prins in de straat dus dat is bouwen geblazen.
    Heel veel plezier daarginds en ik volg je.
    Dikke kus Ploon, Tiny Ploon en de kids.